Ανησυχητική έρευνα για την ακρίβεια: 1 στους 5 «παγώνει» την πληρωμή λογαριασμών

Metrosport Team29 Νοεμβρίου 2022

Με τις ανατιμήσεις, την ενεργειακή κρίση και τα γενικότερα έξοδα στα οποία πρέπει να ανταπεξέλθει ο μέσος Έλληνας, είναι λογικό πολλοί να μην τα βγάζουν πέρα. Αυτό οδηγεί στη «στάση» πληρωμών των λογαριασμών, από την πλευρά των καταναλωτών, με ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό ποσοστό.

Τις επιπτώσεις που έχει η πληθωριστική κρίση όχι μόνο στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, αλλά και στην κουλτούρα πληρωμών στην Ελλάδα, αποτυπώνει μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), από την οποία προκύπτει ότι το 20% των καταναλωτών έχουν αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχουν προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών τους.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η μεγάλη πλειοψηφία ακυρώνει δαπάνες διασκέδασης, όπως εστιατόρια και ταξίδια, όμως οι περικοπές φτάνουν και σε πιο αναγκαία έξοδα, καθώς 2 στους 3 έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος. Η έρευνα έγινε με δείγμα 1.000 καταναλωτών και πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 9-11 Νοεμβρίου 2022.

Όπως διαπιστώθηκε, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

Καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Όπως φαίνεται μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.

Συγκεκριμένα:

· Το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.

· Το 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος.

· Το 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

· Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

· Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

· Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.

· Το 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.

· Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του.

Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Το πόσο έντονη είναι η στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων αποτυπώνεται στο σχήμα 2. Στο σχήμα καταγράφει διαχρονικά την προτεραιότητα που δίνουν οι καταναλωτές την τελευταία 4ετία σε σχέση με την επιλογή τροφίμων. Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%. Το στοιχείο αυτό δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού και την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά.


Πηγή: moneyreview.gr

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.