Αντιμέτωπος με μια πρωτόγνωρη κατάσταση βρέθηκε ο ιδιοκτήτης ενός διαμερίσματος, το οποίο είχε ενοικιαστεί με τη μορφή βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb, καθώς διαπίστωσε ότι ο ενοικιαστής του τον φέσωσε με λογαριασμό τηλεφώνου ύψους 3.500 ευρώ.
Ο ιδιοκτήτης παρείχε στο σπίτι που νοίκιαζε υπηρεσία παροχής διαδικτύου αλλά και τηλεφωνίας μέσω διαδικτύου.
Ωστόσο, ο ενοικιαστής συνέδεσε ένα σταθερό τηλέφωνο στο router και τηλεφωνούσε παρανόμως στην Κίνα επί μια εβδομάδα αφήνοντας στον ανυποψίαστο ιδιοκτήτη τον «φουσκωμένο» λογαριασμό.
Καταγγελίες για πολλά αντίστοιχα φαινόμενα
Το περιστατικό δεν είναι μοναδικό, αφού οι καταγγελίες στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) και στον Πανελλήνιο Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων (ΠΑΣΥΔΑ) από τους ιδιοκτήτες, που τρέχουν μετά να βγάλουν άκρη, πέφτουν βροχή!
Το κόλπο γίνεται ως εξής:
Οι τουρίστες φτάνουν με σταθερά τηλέφωνα στις βαλίτσες τους και πηγαίνουν στο Airbnb που έχουν ενοικιάσει, συνδέουν την τηλεφωνική συσκευή, είτε μέσω splitter είτε απευθείας στο router, και αρχίζουν τα τηλέφωνα στο εξωτερικό μέσω της σταθερής τηλεφωνίας.
Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων
Η ΠΑΣΥΔΑ συστήνει στους ιδιοκτήτες ακίνητων να απενεργοποιήσουν από το router τη χρήση σταθερής τηλεφωνίας ή να ενεργοποιήσουν τη φραγή των εξερχομένων κλήσεων.
Σε κάθε περίπτωση οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν και από μόνοι τους να αναζητήσουν στην αγορά ένα πακέτο σύνδεσης παροχής Internet σε διαμονές βραχυχρόνιας μίσθωσης η οποία θα διασφαλίζει ότι οι φιλοξενούμενοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα διενέργειας τηλεφωνικών κλήσεων.