Το υποβρύχιο πραγματοποίησε τη μοιραία κατάδυση στις 18 Ιουνίου 2023. Δύο ώρες μετά, έχασε την επαφή με το πλοίο υποστήριξης. Το νέο βίντεο δείχνει το κατεστραμμένο κήτος του υποβρυχίου στον βυθό, μετά την κατάρρευσή του τον Ιούνιο του 2023.
«Η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί»
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι καταθέσεις των πρώην εργαζομένων. Ο πρώην διευθυντής επιχειρήσεων της OceanGate Ντέιβιντ Λόκριτζ δήλωσε απογοητευμένος από την απόφαση της Υπηρεσίας Ασφαλείας και Υγείας να μην δώσει συνέχεια στην καταγγελία που είχε κάνει σχετικά με την ασφάλεια του υποβρυχίου.
«Πιστεύω ότι αν η OSHA είχε επιχειρήσει να διερευνήσει τη σοβαρότητα των ανησυχιών που εξέφρασα πολλές φορές, αυτή η τραγωδία μπορεί να είχε αποφευχθεί» δήλωσε μιλώντας στην επιτροπή που προσπαθεί να βρει τι προκάλεσε το δυστύχημα.
Ο Λόκριτζ δήλωσε κατά τη διάρκεια της κατάθεσης ότι 8 μήνες μετά την υποβολή της καταγγελίας από τον OSHA, ένας υπάλληλος του είπε ότι ο οργανισμός δεν είχε αρχίσει ακόμη να την ερευνά και ότι υπήρχαν 11 υποθέσεις πριν από τη δική του. Μέχρι τότε, η Oceangate είχε μηνύσει τον Λόκριτζ και εκείνος είχε καταθέσει ανταγωγή. Περίπου 10 μήνες αφότου υπέβαλε την καταγγελία, αποφάσισε να αποχωρήσει. Η υπόθεση έκλεισε και οι δύο αγωγές αποσύρθηκαν.
Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, ο Λόχριτζ δήλωσε ότι συγκρούονταν συχνά με τον συνιδρυτή της εταιρείας και ότι ένιωθε ότι το μόνο που ήθελε η εταιρεία ήταν να βγάζει χρήματα. «Η όλη ιδέα πίσω από την εταιρεία ήταν να βγάλει χρήματα. Υπήρχαν πολύ λίγα επιστημονικά στοιχεία», δήλωσε ο Λόχριτζ.
Πηγή: protothema