Ρεύμα: Τέλος στις ελεύθερες μετακινήσεις καταναλωτών που αφήνουν «φέσια»

Metrosport Team29 Σεπτεμβρίου 2022

Σε «μαύρη λίστα» θα μπαίνουν όσοι χρωστούν περισσότερους από δύο λογαριασμούς και θα χάνουν το δικαίωμα αλλαγής παρόχου. Πάνω από 1 δισ. οι καθυστερούμενες οφειλές. Θα τεθεί και ανώτατο όριο παραμονής στην καθολική υπηρεσία.

Φραγμό στις ελεύθερες μετακινήσεις των κακοπληρωτών καταναλωτών, οι οποίες καθιερώθηκαν από τον Αύγουστο με το νέο μοντέλο της αγοράς, ετοιμάζεται να βάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που αναμένεται το επόμενο διάστημα να ανακοινώσει σχετική απόφαση. Παράλληλα, συζητείται και ο χρονικός περιορισμός της παραμονής καταναλωτών στην καθολική υπηρεσία, όπου καταφεύγουν όσοι καταναλωτές έχουν πάρει «κόκκινη κάρτα» από παρόχους λόγω απλήρωτων λογαριασμών.

Τα παραπάνω ήταν τα κεντρικά θέματα σε χθεσινή τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στην ηγεσία του ΥΠΕΝ, εκπροσώπους των παρόχων και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με την πλευρά των παρόχων να επιδιώκει να μπει ένα τέλος στις μετακινήσεις πελατών που αφήνουν πίσω τους «φέσια» και να υπάρξουν νέα μέτρα προκειμένου να μην γίνει η «καθολική υπηρεσία, καθολική αυθαιρεσία», όπως λέγεται χαρακτηριστικά, που θα επιτρέπει να «λιμνάζουν» τα χρέη.

Υπενθυμίζεται πως το τελευταίο διάστημα οι πάροχοι είχαν αρχίσει να ανεβάζουν την πίεση προς την κυβέρνηση, προκειμένου να μπει ένα τέλος στον λεγόμενο «ενεργειακό τουρισμό», φοβούμενοι ένα νέο κύκλο απλήρωτων λογαριασμών με καταναλωτές που θα πηγαίνουν από πάροχο σε πάροχο, αφήνοντας πίσω τους απλήρωτους λογαριασμούς.

Από την πλευρά του το ΥΠΕΝ δεν είχε αλλάξει θέση στις συζητήσεις με την αγορά που γίνονται εδώ και καιρό, καθώς επιμένει στο σχέδιό του, που δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέγουν κάθε μήνα τον πάροχο που επιθυμούν, χωρίς έξτρα χρεώσεις και ανεξάρτητα από το αν αφήνουν πίσω τους οφειλή στον προηγούμενο πάροχο.

Με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ωστόσο, να ξεπερνούν ήδη το 1 δισ. ευρώ και το νέο σύστημα να επιτρέπει τις μετακινήσεις των καταναλωτών ανεξαρτήτως οφειλών, οι εταιρείες φοβούνται μία νέα έκρηξη των καθυστερήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα υπήρχαν και συζητήσεις από τους εκπροσώπους της αγοράς προκειμένου να δημιουργηθεί ένα είδος ενεργειακού «Τειρεσία» για τις οφειλές λογαριασμών ρεύματος, ώστε να ζητήσουν από την κυβέρνηση να αλλάξει τον νόμο και να μπορούν να μη δέχονται καταναλωτές με απλήρωτα χρέη.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η ηγεσία του ΥΠΕΝ έδειξε να αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αποφασίστηκε η δημιουργία μίας ομάδας εργασίας στην οποία θα συμμετέχει η αγορά, οι σύνδεσμοι, η ΡΑΕ και σύμβουλοι του υπουργείου προκειμένου μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες να καταλήξουν στο βέλτιστο νέο μοντέλο, προκειμένου να αποφασίσει το υπουργείο τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί. Ως κοινά αποδεκτή βάση της προσπάθειας αυτής τέθηκε η πρόταση που είχε υποβάλει η ΡΑΕ στο ΥΠΕΝ ήδη μέσα στο περασμένο έτος.

Σύμφωνα με την εισήγηση αυτή προβλέπεται η δημιουργία ενός μοντέλου "debt flagging" από στοιχεία που θα συγκεντρώνει ο ΔΕΔΔΗΕ. Στο σύστημα αυτό οι καταναλωτές με απλήρωτα χρέη θα καταχωρούνται με κόκκινη ένδειξη και εκείνοι που προχωρούν στην αποπληρωμή των οφειλών τους με πράσινη. Οι καταναλωτές θα λαμβάνουν την κόκκινη ένδειξη εφόσον έχει εξαντληθεί και η δεύτερη κατά σειρά προθεσμία εξόφλησης λογαριασμού ρεύματος και στη φάση αυτή θα χάνουν το δικαίωμά τους να αλλάξουν προμηθευτή ρεύματος έως ότου εξοφλήσουν ή διακανονίσουν τα χρέη τους για να επιστρέψουν στην πράσινη ένδειξη.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της καθολικής υπηρεσίας εξετάζεται η επιβολή ανώτατου χρονικού ορίου παραμονής των καταναλωτών σε αυτή προκειμένου να μη συνεχιστούν φαινόμενα καταναλωτών που δεν αντιμετωπίζουν την υπηρεσία αυτή ως ένα μεταβατικό στάδιο προκειμένου να προστατευθούν από τη διακοπή ηλεκτροδότησης καθώς δεν μπορούν να καλύψουν τα χρέη τους και στη συνέχεια να αναζητήσουν άλλο πάροχο.

Σημειώνεται ότι η καθολική υπηρεσία έχει γίνει «βαρίδι» για τους παρόχους και είναι χαρακτηριστικό ότι κηρύχθηκε άγονος ο τελευταίος διαγωνισμός για την επιλογή του παρόχου που θα την προσφέρει, με αποτέλεσμα να παραμείνει σε αυτόν τον ρόλο η ΔΕΗ.

πηγή: businessdaily.gr

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook


Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.