Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης όπου έχουν αρχίσει και πραγματοποιούνται ήδη δοκιμαστικά δρομολόγια με συρμούς χωρίς οδηγό.
Το πιο σύγχρονο Μετρό επί ευρωπαϊκού εδάφους, σύμφωνα και με δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, θα έχει η Θεσσαλονίκη, το οποίο και αναμένεται να βρίσκεται σε λειτουργία για το κοινό στα τέλη του 2023.
Ήδη πολλοί από τους βασικούς οδικούς άξονες της συμπρωτεύουσας έχουν αρχίσει να αποκτούν ξανά τη μορφή που είχαν πριν ξεκινήσουν οι εργασίες για το μετρό αφού αρκετά από τα εργοτάξια που είχαν «στηθεί» για την κατασκευή των σταθμών έχουν απομακρυνθεί.
Η απομάκρυνση των εργοταξίων έχει «επιστρέψει» στην Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο μέρος των χώρων που ήταν για τόσα χρόνια κατειλημμένο, βελτιώνοντας παράλληλα και τις συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη αφού πλέον τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της έχουν και περισσότερες λωρίδες στη διάθεσή τους.
Νέα videos που είδαν το φως της δημοσιότητας και αναρτήθηκαν σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης μας δείχνουν ότι οι δοκιμές των νέων και υπερσύγχρονων αυτόματων συρμών που θα κινούνται στις γραμμές του Μετρό της συμπρωτεύουσας συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς ώστε τα πάντα να είναι έτοιμα όταν έρθει η στιγμή που το έργο θα παραδοθεί για χρήση στο κοινό.
Οι 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του κοινού συγκαταλέγονται πραγματικά μεταξύ των πιο σύγχρονων του είδους, Έχουν πλήρη κλιματισμό ενώ στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες, οι οποίες θα συμβάλλουν σημαντικά στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Υπολογίζεται πως περισσότεροι από 300.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά τους συρμούς, κάτι που θα μειώσει τον αριθμό των IX αυτοκινήτων που κυκλοφορούν καθημερινά κατά 57.000 οχήματα.
Σημαντικά θα είναι και τα οφέλη αναφορικά με τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, ο μέσος όρος της οποίας εκτιμάται σε 212 λιγότερους τόνους CO2 καθημερινά.