Σε επίπεδα προ της έναρξης του πολέμου στην Ουκρανία έχουν υποχωρήσει οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, γεγονός που αποτελεί καλό «σημάδι» για περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών καυσίμων στη χώρα μας. Η τιμή της βενζίνης έχει εμφανίσει τάσεις υποχώρησης τις τελευταίες εβδομάδες, ωστόσο παραμένει σε υψηλά επίπεδα, κυρίως στη νησιωτική Ελλάδα.
Η συνεχιζόμενη πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου «καλλιεργεί» ευλόγως τις προσδοκίες ότι ο αντίκτυπος στις εγχώριες τιμές των καυσίμων θα είναι θετικός, προκαλώντας πρόσθετη μείωσή τους το επόμενο διάστημα. Οι τιμές του πετρελαίου κινούνται σταθερά κάτω από τα 100 δολάρια, καθώς επενδυτές και αγορές ανησυχούν για τις γεωπολιτικές εντάσεις σε Ουκρανία και Ταϊβάν, την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη αλλά και την ύφεση που απλώνει τα πλοκάμια της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent κινούνται πέριξ των 94 δολαρίων το βαρέλι και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού αργού στα 88,70 δολάρια το βαρέλι, στο χαμηλότερο δηλαδή επίπεδο από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Το μείζον ερώτημα που τίθεται είναι εάν αυτή η αδιαμφισβήτητη αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών πετρελαίου, μετακυλιστεί και στις τιμές των καυσίμων. Η απάντηση των ειδικών (πρατηριούχων κτλ) είναι πώς αυτό πιθανώς θα πραγματοποιηθεί, χωρίς ωστόσο να καθίσταται ακόμη σαφές, το μέγεθος της μείωσης των τιμών στα καύσιμα.
Ηδη τις τελευταίες εβδομάδες έχει καταγραφεί μείωση περίπου 0,30 ευρώ το λίτρο στη βενζίνη, με την τιμή της οποία να διαμορφώνεται στα 2,14. Μείωση ανάλογου «βεληνεκούς» έχει παρατηρηθεί και στην τιμή του πετρελαίου κίνησης που σήμερα πανελλαδικά διαμορφώνεται στ0 1,89 ευρώ ανά λίτρο.
Αρνητικό ρεκόρ για την Ελλάδα τον Ιούλιο
Πριν από περίπου ένα μήνα η Ελλάδα είχε καταγράψει ένα «μαύρο» ρεκόρ, καθώς έγινε για πρώτη φορά η χώρα με την πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας της Κομισιόν, όπως καταγράφηκαν τον Ιούλιο, η μέση τιμή αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν 2,344 ευρώ το χιλιόλιτρο (2,34 ευρώ το λίτρο). Στην πολύ πλουσιότερη Ολλανδία, που έχει μεγαλύτερες φορολογικές επιβαρύνσεις στα καύσιμα από την Ελλάδα και ήταν σταθερά η ακριβότερη χώρα της Ευρώπης εδώ και χρόνια, οι καταναλωτές πληρώνουν μόνο 2,25 ευρώ το λίτρο.
Χαρακτηριστικό των συμπερασμάτων που προέκυψαν από την παραπάνω ανάλυση είναι πως ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει 46 λεπτά παραπάνω για κάθε λίτρο αμόλυβδης από τον πολύ πλουσιότερο Γερμανό καταναλωτή!
πηγή:sofokleousin.gr