Τα αεροπλάνα υδρογόνου θα δώσουν «φτερά» στην ευρωπαϊκή στρατηγική για το «πρασίνισμα» των μεταφορών. Με στόχο να καταστεί το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών «βιώσιμο, έξυπνο και ανθεκτικό», η Ευρωπαϊκή Ένωση αποσκοπεί σε μείωση κατά 90% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που σχετίζονται με τις μεταφορές έως το έτος 2050.
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή ανακοίνωσε ένα νέο ευρύ σχέδιο μεταφορών που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τις επόμενες τρεις δεκαετίες και επικεντρώνεται στις αναδυόμενες τεχνολογίες όπως τα αεροσκάφη υδρογόνου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό σκέλος της ΕΕ, παρουσίασε την «Στρατηγική για την αειφόρο και έξυπνη κινητικότητα» την Τετάρτη.
Οι προβλέψεις μέχρι το 2030 που περιέχονται στη «Στρατηγική για την αειφόρο και έξυπνη κινητικότητα» της ΕΕ περιλαμβάνουν: τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στο δρόμο, ετοιμοπαράδοτα πλοία μηδενικών εκπομπών, ποδηλατικές υποδομές και μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη αυτοματοποιημένης κινητικότητας.
Ακόμη, η Επιτροπή αναφέρει ότι «σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα λεωφορεία καθώς και τα νέα βαρέα φορτηγά οχήματα θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων» έως τα μέσα αυτού του αιώνα, ενώ η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση θα έχει διπλασιαστεί.
«Μέσω της εφαρμογής αυτής της στρατηγικής, θα δημιουργήσουμε ένα πιο αποτελεσματικό και ανθεκτικό σύστημα μεταφορών, το οποίο βρίσκεται σε σταθερή πορεία για τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας», δήλωσε η Adina Vălean, επίτροπος μεταφορών την προηγούμενη εβδομάδα.
Μεταξύ άλλων, η στρατηγική επικεντρώνεται στην αναδυόμενη καινοτομία και τεχνολογία. Όπως αναφέρεται, η ΕΕ «θα θέσει σε εφαρμογή ευνοϊκές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών και όλα τα απαραίτητα νομοθετικά εργαλεία για την επικύρωσή τους».
«Μπορούμε να αναμένουμε την εμφάνιση και την ευρύτερη χρήση των drone (μη επανδρωμένα αεροσκάφη) για εμπορικές εφαρμογές, αυτόνομα οχήματα, hyperloop, αεροσκάφη υδρογόνου, ηλεκτρικά ιδιωτικά τζετ, ηλεκτρικές πλωτές μεταφορές και μια «καθαρή» εφοδιαστική αλυσίδα στο εγγύς μέλλον», προσθέτει.
Η αγορά έχει αρχίσει ήδη να προετοιμάζεται ακόμη και για λύσεις οι οποίες μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρούνταν ρηξικέλευθες. Πριν από λίγο καιρό, η ευρωπαϊκή Airbus, η οποία είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι θα είναι η πρώτη που θα παράγει αεροσκάφη τα οποία, αντί άλλης καύσιμης ύλης, θα χρησιμοποιούν υδρογόνο.