Αλλαγές στον ΚΟΚ: Μείωση προστίμων και νέο όριο ταχύτητας στις πόλεις
Διαβάστε σχετικά
- Πρόστιμο 4.400 ευρώ και φυλακή επειδή έστελνε μηνύματα
- «Βουλιάζει» από το μποτιλιάρισμα η Θεσσαλονίκη- Σε αυτούς τους δρόμους δεν... κινείται τίποτα
Τι ψάχνεις;
Παλιά αυτοκίνητα, άνδρες οδηγοί, ηλικιωμένοι ή και πολύ νέοι εμπλέκονται συχνότερα σε τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, ενώ παρά τους κινδύνους οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι αναβάτες μηχανών δεν έχουν πειστεί στο σύνολό τους για την αναγκαιότητα χρήσης ζώνης ασφαλείας ακόμα και στα πίσω καθίσματα και κράνους.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030 του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο καταρτίστηκε από τον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Στόχος της Ελλάδας βάσει των αρχών του Οράματος Μηδέν και της Προσέγγισης του Ασφαλούς Συστήματος, η επίτευξη του φιλόδοξου οράματος για μηδέν νεκρούς από δυστυχήματα έως το 2050.
Στο πλαίσιο αυτό η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, εξήγγειλε την ίδρυση Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στην οποία συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.
Στο υπουργείο την περίοδο αυτή επικαιροποιείται ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ το προσεχές διάστημα θα κατατεθεί και νομοθετική ρύθμιση για την Οδική Ασφάλεια, η οποία θα βασίζεται στο Στρατηγικό Σχέδιο.
Οι θεσμικές δράσεις, τις οποίες θα προχωρήσει το υπουργείο συνοψίζονται στα εξής:
Όπως έκανε γνωστό η υφυπουργός, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.
Παράλληλα, θα υπάρξει ολοκληρωμένο σύστημα για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας τόσο σε επίπεδο χρονοδιαγραμμάτων όσο και στόχων που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο, ενώ θα αξιολογείται και η αποτελεσματικότητα των μέτρων συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους
Ως προς τις συνήθειες των οδηγών, αλλά και τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι:
Όπως έχει ήδη εξαγγελθεί, θα υπάρξει μείωση στο ύψος των προστίμων για παραβάσεις που δε θεωρείται ότι σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων, ενώ στόχος είναι να αυξηθούν οι έλεγχοι της Τροχαίας και να προβλεφθούν αυστηρότερες ποινές για τους υπότροπους. Ταυτόχρονα θα εισαχθεί το χαμηλό όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων την ώρα στις πόλεις στο πρότυπο πολλών ευρωπαικών χωρών.
Πηγή: ethnos.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook.
Ενημερωθείτε πρώτοι για όλα τα τελεταία νέα, απευθείας στο email σας