Πλέον, οι επιβάτες καλούνται να τοποθετούν σε μια διαφανή σακούλα (20 cm x 20 cm) όλα τα υγρά, τα οποία πρέπει να είναι κάτω από 100 ml, στους τερματικούς σταθμούς, προκειμένου να ελεχθούν.
Παράλληλα, ηλεκτρονικά αντικείμενα, π.χ. φορητοί υπολογιστές και tablet, θα πρέπει επίσης να αφαιρούνται από τις τσάντες και να ακολουθεί ο έλεγχός τους.
Σε ό,τι αφορά τις χειραποσκευές των επιβατών, η Ευρωπαϊκή Ένωση εισαγάγει μια νέα δέσμη κανόνων με στόχο να καταστήσει τις πτήσεις απλούστερες, γι' αυτό και οι επιβάτες θα μπορούν να φέρουν μαζί τους μία μικρή αποσκευή (τσάντα χειρός ή backpack) και μία χειραποσκευή η οποία δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 10 κιλά.
Πλέον, οι μέγιστες διαστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών, ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.
Από την πλευρά του, το Συμβούλιο Διεθνών Αερολιμένων Ευρώπης (ACI Europe) χαρακτηρίζει τις αλλαγές αυτές ως σημαντική οπισθοδρόμηση τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα αεροδρόμια
«Τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν πρώτα αυτή τη νέα τεχνολογία τιμωρούνται βαριά, τόσο επιχειρησιακά όσο και οικονομικά.
Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να αναπτύξουν σαρωτές C3 με καλή πίστη, βασιζόμενοι στο ότι η ΕΕ είχε εγκρίνει αυτόν τον εξοπλισμό χωρίς περιορισμούς.
Η απόφαση να επιβληθούν τώρα σημαντικοί περιορισμοί στη χρήση τους αμφισβητεί την εμπιστοσύνη που μπορεί να έχει η βιομηχανία στο τρέχον σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ για τον εξοπλισμό ασφαλείας της αεροπορίας. Πρέπει να αντλήσουμε τα μαθήματα από αυτήν την κατάσταση και να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ θα παρέχει τη νομική βεβαιότητα και τη λειτουργική σταθερότητα που απαιτείται για το μέλλον», αποκάλυψε στο BBC o Γενικός Διευθυντής του ACI Europe Ολιβιέ Γιάνκοβετς.