Μια χαρακτηριστική κακή συνήθεια των οδηγών στην Ελλάδα είναι εκείνη που τους θέλει να οδηγούν πάνω στις διαχωριστικές γραμμές του δρόμου και μπορεί να τους στοιχίσει ακριβά.
Οι κατά μήκος διαχωριστικές γραμμές που βρίσκονται πάνω στο οδόστρωμα και προορίζονται για κινούμενα οχήματα αποτελούν μέρος της οριζόντιας σήμανσης των οδών.
Οι εν λόγω διαγραμμίσεις βρίσκονται στον δρόμο για να υποβοηθούν τους οδηγούς των οχημάτων ώστε να διατηρούν την ευθεία πορεία τους και να παραμένουν στο μέσο της λωρίδας που κινούνται, όπως οφείλουν βάσει και των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυτές οι διαγραμμίσεις, οι οποίες αναγνωρίζονται εύκολα και έγκαιρα όλο το 24ωρο, βοηθούν επίσης τους οδηγούς να μην αλλάζουν λωρίδες ακούσια -εφόσον υπάρχει πάνω από μία- αλλά και να αναγνωρίζουν που τελειώνει το οδόστρωμα στα δεξιά ώστε να μην βγουν εκτός δρόμου.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, ένα όχημα απαγορεύεται να κινείται πάνω στις διαχωριστικές γραμμές του δρόμου είτε αυτές είναι συνεχόμενες (μονή ή διπλή) είτε διακεκομμένες. Ειδικά για τις δια κομμένες γραμμές ο οδηγός μπορεί να τις πατήσει μόνο προσωρινά εφόσον εκτελεί νόμιμα προσπέραση ή αλλαγή πορείας.
Μπορεί ο ΚΟΚ να το απαγορεύει αλλά η συγκεκριμένη κακή συνήθεια παρατηρείται πολύ συχνά στους ελληνικούς δρόμους με πολλούς οδηγούς να έχουν «ξεχαστεί» και να κινούνται διαρκώς πολύ κοντά ή και πάνω στις διαχωριστικές γραμμές που ορίζουν τις λωρίδες του δρόμου.
Στην περίπτωση που οδηγούμε και «πατάμε» πάνω σε αυτές τις διαγραμμίσεις το διοικητικό πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου είναι 400 ευρώ. Το πρόστιμο βέβαια είναι το λιγότερο αφού ο οδηγός ενός οχήματος που δεν κινείται στο μέσο της λωρίδας του όπως οφείλει και πατά πάνω στην συνεχόμενη ή διακεκομμένη γραμμή δημιουργεί σύγχυση στους υπόλοιπους οδηγούς και χρήστες του δρόμου.
Το παραπάνω έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος, τόσο σε έναν αυτοκινητόδρομο με πολλές λωρίδες και ακόμη περισσότερο σε ένα δρόμο με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Ειδικά σε αυτή την περίπτωση το όχημα που πατά πάνω στις διαγραμμίσεις μειώνει σημαντικά την ορατότητα των οδηγών που το ακολουθούν, ενώ προκαλεί σύγχυση και στους οδηγούς του αντίθετου ρεύματος.
Τέλος, αν χρειαστεί ο οδηγός να φρενάρει δυνατά και οι δύο από τις τέσσερεις ρόδες πατούν επάνω στις γραμμές τότε η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου θα αυξηθεί αφού ο συντελεστής τριβής της διαγράμμισης είναι σημαντικά μικρότερος σε σχέση με το οδόστρωμα, ακόμη περισσότερο όταν αυτό είναι βρεγμένο.
πηγή: carandmotor
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook