Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στoν σχεδιασμό και γενικότερα στη δημιουργία καίριων σταθμών μετεπιβίβασης, ως πολυτροπικών κόμβων τόσο στη βασική γραμμή του Μετρό, από την Νέα Ελβετία ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, όσο και στην επέκταση που θα έρθει προς την Καλαμαριά, με κατάληξη στον τερματικό σταθμό «Μίκρα».
Στη Νέα Ελβετία (περιοχή πρώην «Κεραμείων Αλλατίνη»), ο ΟΣΕΘ λειτούργησε καταλυτικά, ολοκληρώνοντας με αναθέσεις και πόρους του (περίπου 255.355€ πλέον ΦΠΑ) όλες τις απαιτούμενες μελέτες για την κατασκευή ενός σύγχρονου νέου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας και τη συνολική οργάνωση των χώρων στάθμευσης για λεωφορεία και άλλα μέσα στην έκταση πάνω και δίπλα στον υπό λειτουργία σταθμό του Μετρό.
Οι μελέτες του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου περιέλαβαν και την κρίσιμη διάνοιξη της αρτηρίας Μιχ. Ψελλού και την κατασκευή των απαιτούμενων κόμβων σύνδεσης της με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και ολοκληρώθηκαν με τη σύμφωνη γνώμη και συνδρομή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και, βέβαια, του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο Σταθμός μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας σχεδιάστηκε να διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου πολυτροπικού σταθμού, απολύτως χρηστικού για τους επιβάτες και τους οδηγούς.
Στις εγκαταστάσεις του κατασκευάζεται ανοικτός σταθμός μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων με 13 θέσεις στάσης (ρεμίζες) και 6 θέσεις στάθμευσης, ενώ προβλέφθηκε χώρος για τη στάθμευση ποδηλάτων, πρότυπα στέγαστρα σε κάθε στάση λεωφορείου αναμονής επιβατών, υποδομή για ταχεία φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων και θα υπάρχουν επίσης συνθήκες ασφαλείας.
Οι στάσεις των αστικών λεωφορείων διαθέτουν ενεργειακή αυτονομία καθώς σε κάθε στέγαστρο τοποθετούνται φωτοβολταϊκά για την κάλυψη των αναγκών φωτισμού και της λειτουργίας της τηλεματικής για την πληροφόρηση των πολιτών για τα δρομολόγια των λεωφορείων.
Παράλληλα, ο σχεδιασμός των «έξυπνων στάσεων» περιλαμβάνει ηχητική πληροφόρηση για την ενημέρωση των ατόμων με προβλήματα όρασης, ενώ έχει σχεδιαστεί η τοποθέτηση θυρών φορτιστών (usb) για ταχεία φόρτιση συσκευών.
Στον χώρο του σταθμού κατασκευάζεται κτίριο βιοκλιματικού σχεδιασμού με φωτοβολταϊκά και φυτεμένο δώμα. Ο σχεδιασμός του προβλέπει δυο χώρους:
Τον πρώτο για την παραμονή/ανάπαυση των οδηγών των αστικών λεωφορείων και τον δεύτερο για την εγκατάσταση του κέντρου ελέγχου με τις ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις, και χώρους υγιεινής. Τέλος, στο εξωτερικό του κτιρίου τοποθετούνται παρτέρια με αρωματικά φυτά, βότανα και αναρριχώμενα.
Η μελλοντική χρήση του Μετρό και των αστικών Λεωφορείων από χιλιάδες επιβάτες καθημερινά οδηγεί στην ανάγκη για δημιουργία επιπλέον σταθμών μετεπιβίβασης.
Ήδη, με πρωτοβουλία του ΟΣΕΘ, γίνεται συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς για την αναδιάταξη του υφιστάμενου χώρου του νέου σιδηροδρομικού σταθμού (ΝΣΣ), ώστε να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης στα πρότυπα του σταθμού της Νέας Ελβετίας.
Με την ίδια φιλοσοφία πρόκειται να δημιουργηθεί ο τερματικός σταθμός μετεπιβίβασης στη Μίκρα όπου θα καταλήγει η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά.