Ακόμη ένα περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης τρένων έξω από τη Θεσσαλονίκη αποκαλύπτει σήμερα η «Εφημερίδα των Συντακτών», παραθέτοντας τηλεγράφημα που έστειλε η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, δύο ημέρες αργότερα.
Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, ένα ιντερσίτι και μια εμπορική αμαξοστοιχία θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε σε «ακαριαία πέδη» στον πολυσύχναστο κόμβο ΤΧ1.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της Ελλάδας ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο. Είναι επίσης ο σταθμός στον οποίο θα μετέβαινε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης την 1/3/2023, αν την προηγουμένη δεν είχαν συμβεί τα Τέμπη, για να εγκαινιάσει, υποτίθεται... «κέντρο τηλεδιοίκησης».
Σύμφωνα πάντα με το έγγραφο που αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών:
«Στις 12.49, η εμπορική αμαξοστοιχία με τοπικό δρομολόγιο Αγχίαλο-Διαλογή «έλαβε εντολή από τον Σ.Σ. ΤΧΙ να υπερβεί το ερυθρό φωτόσημο εισόδου του σταθμού και να κατευθυνθεί προς τη γραμμή Θάλασσα της Διαλογής. Ωστόσο, στις 12.50, ο Σ.Σ. Σταθμός ΤΧ1 έλαβε αγγελία αναχώρησης της καθυστερημένης δρομολογιακά αμαξ. 50 (IC) από τον Σ.Σ. Σίνδου και μόλις στις 12.51 η αμαξ. 50 (IC) αιτήθηκε γραμμής από τον Σ.Σ. ΤΧ1».
Τότε «οι εν υπηρεσία σταθμάρχες του Σ.Σ. ΤΧ1 αποφάσισαν να δώσουν εντολή στάθμευσης της αμαξ. 64931 στο ελιγμόσημο του σταθμού αναιρώντας την αρχική εντολή χορήγησης γραμμής». Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, όλα τα παραπάνω θα γίνονταν με συντονισμένο τρόπο και δεν θα αναγκαζόταν η αμαξ. 64931 να προβεί σε ακαριαία πέδη παραβιάζοντας μάλιστα για λίγα μέτρα το ελιγμόσημα του σταθμού... Αυτό σημαίνει ότι τα δύο τρένα βρέθηκαν πολύ κοντά αφού οι σιδηροτροχιές στις οποίες πατούν βρίσκονται σε πορείες συγκλίνουσες.
Όπως διαβάζουμε στο δημοσίευμα, προφανώς στο τηλεγράφημα δεν γίνεται καμία αναφορά στο τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, ωστόσο υπήρξαν πληροφορίες πως στο διάστημα εκείνο γίνονταν εκτεταμένες μεταφορές πυρομαχικών και πολεμικού εξοπλισμού μέσω σιδηροδρόμου, συνδεόμενες και και με τις αποστολές υλικού προς την Ουκρανία μέσω Βαλκανίων.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής που τρέχει παράλληλα με τον ποταμό Έβρο γίνεται επίσης συστηματικά μεταφορά αρμάτων μάχης με αφετηρία την Αλεξανδρούπολη. Εάν, πάντως, η πλαγιομετωπική σύγκρουση δεν είχε αποφευχθεί και το εμπορικό τρένο μετέφερε όντως πολεμικό εξοπλισμό, οι συνέπειες θα ήταν τραγικές όχι μόνο για τους επιβάτες, αλλά και για τις πυκνοκαποικημένες περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από το ΤΧΙ.