Το να οδηγείς στους δρόμους της Ελλάδας είναι ισοδύναμο με το να κάνεις extreme sport. Και αν στα extreme sports υπάρχουν δικλείδες που εγγυώνται την ασφάλεια μας, στους δρόμους της χώρας δεν υπάρχει τίποτα που να μας προστατεύει -και από τους ίδιους μας τους εαυτούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της ΕΛΑΣ η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε. σε νεκρούς στους δρόμους, με 60 ανά 1.000.000 κατοίκων. Ο μέσος όρος της Ένωσης είναι οι 46 θάνατοι, ανά ένα εκατομμύριο πολιτών.
Χειρότερη επίδοση από εμάς έχουν μόνο η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία, ενώ οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία (22 και 27 θάνατοι αντίστοιχα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους).
Ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα (κατά τη διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει την ζωή του από οδικό ατύχημα και παρόμοιο ποσοστό να τραυματιστεί σοβαρά.
Πολύ σημαντική είναι και η πιθανότητα κάποιος να προκαλέσει ατύχημα με νεκρό ή με σοβαρά τραυματία.
Τα έτη 2021- 2023 υπάρχει μια σχετική σταθεροποίηση στους απόλυτους συνολικούς αριθμούς των ατυχημάτων. Ωστόσο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι το 2023 έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις και τα οχηματοχιλιόμετρα σε σχέση με το 2020.
Πέρυσι, με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων δυστυχημάτων ανήλθαν στους 621. Δηλαδή ήταν 52 τον μήνα.
Πηγή: news247.gr