H αγορά αυτοκινήτου είναι τεράστια και κάνει δύσκολη τη ζωή των νέων οδηγών, όταν φτάσει η ώρα να αποφασίσουν για το πρώτο τους Ι.Χ. Ας μην ξεχνάμε ότι ο ένας ηλικιακά νέος και αρχάριος οδηγός έχει συνήθως άλλα κριτήρια για το αυτοκίνητο του από έναν μεγαλύτερο και πιο έμπειρο.
Φυσικά, οι περισσότεροι νέοι δεν είναι σε θέση να αποκτήσουν ένα καινούριο Ι.Χ. λόγω της ακριβότερης τιμής του, οπότε στρέφονται στη λύση του μεταχειρισμένου. Είτε καινούργιο είτε από δεύτερο χέρι, το πρώτο αυτοκίνητο ενός νέου οδηγού, θα πρέπει να καλύπτει τις παρακάτω προδιαγραφές:
Συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις
Ένας αρχάριος οδηγός χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις, για να μπορεί να το ‘’κουμαντάρει’’ ευκολότερα, αλλά και με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις για υψηλότερη ασφάλεια και διευκόλυνση στο παρκάρισμα.
Οικονομικό κόστος χρήσης
Ο προϋπολογισμός ενός νέου δεν είναι συνήθως υψηλός, άρα το Ι.Χ. του οφείλει να τσιγκουνεύεται τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, να μην κοστίζουν ακριβά τα σέρβις και τα ανταλλακτικά του και να έχει λογικά ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας.
Μέχρι 150.000 χιλιόμετρα
Καλό θα είναι να μην έχει ξεπεράσει ο κινητήρας τις 150.000 χιλιόμετρα και να έχουν γίνει όλα τα σέρβις κανονικά. Πάντως παίζει μεγάλο ρόλο, πού έχουν γίνει αυτά τα χιλιόμετρα, επειδή εντός πόλης καταπονούνται περισσότερο τα μηχανικά μέρη ενός οχήματος.
Τουλάχιστον τετράστερο
Το υποψήφιο αυτοκίνητο πρέπει να έχει αξιολογηθεί τουλάχιστον με τέσσερα αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφάλειας EuroNCAP. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παλαιότερα οχήματα, επειδή είχαν περάσει από Crash Tests πιο χαλαρών προδιαγραφών σε σχέση με τα σημερινά, άρα τα τέσσερα αστέρια τους αντιστοιχούν ουσιαστικά σε τρία σημερινά.
Αξιοπιστία
Πηγαίνει πακέτο με την οικονομία, επειδή ένα ζημιάρικο μοντέλο, που χρειάζεται συνεχώς επισκευές, θα τινάξει στον αέρα τον προϋπολογισμό του νέου οδηγού. Άρα, κοιτάμε τις σχετικές στατιστικές αξιοπιστίες, που κυκλοφορούν από διάφορα έγκυρα μέσα του εξωτερικού, αλλά και στον ελληνικό Ειδικό Τύπο και δεν βασιζόμαστε σε φήμες ή μόνο στα λόγια κάποιου φίλου.
Εξοπλισμός ασφαλείας
Είναι προφανές, ότι και για το αυτοκίνητο ό,τι πληρώνεις, παίρνεις. Ωστόσο, ο εξοπλισμός ασφαλείας του πρώτου αυτοκινήτου ενός νέου οφείλει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τα αυτονόητα, όπως για παράδειγμα μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους και σύστημα ευστάθειας. Οτιδήποτε παραπάνω, είναι φυσικά καλοδεχούμενο, σε κάθε περίπτωση στα κριτήρια επιλογής πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στον εξοπλισμό ασφάλειας και δευτερευόντως στης άνεσης.
Φρέσκο ΚΤΕΟ
Καλό είναι να έχει περάσει πρόσφατα το υποψήφιο αυτοκίνητο από τεχνικό έλεγχο στα Κ.Τ.Ε.Ο., ώστε να γλιτώσει ο νέος ιδιοκτήτης του κάποια έξοδα, αλλά να έχει και μια επιπρόσθετη ένδειξη, ότι το όχημα βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
Πηγή: ieidiseis.gr