Ακριβώς ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς, στα Τέμπη και μία ημέρα μετά τις εκδηλώσεις μνήμης για τα θύματα, που συγκλόνισαν τη χώρα, ανοίγει η αυλαία των δικών, με συγγενείς θυμάτων, που διεκδικούν χρηματικές αποζημιώσεις για τη ζωές των αγαπημένων τους, που χάθηκαν τόσο άδικα.
Αύριο το πρωί εκδικάζεται στο Πολυμελές Πρωτοδικείο της Αθήνας η αγωγή, την οποία έχουν καταθέσει κατά της Hellenic Train η σύζυγος, οι δύο γιοι και η αδελφή του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας Ιωάννη Καριώτη, που βρήκε τραγικό θάνατο στο τραίνο, καθώς επέβαινε στα βαγόνια του ολέθρου.
Τα τέσσερα μέλη της οικογένειας του 62χρονου ελεγκτή, που βρισκόταν στη μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία και ήταν ένα από 57 θύματα, διεκδικούν χρηματική αποζημίωση εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από την Hellenic Train, για την ηθική βλάβη που υπέστησαν λόγω της ψυχικής οδύνης, για το θάνατο του αγαπημένου τους.
Στην αγωγή τους, που είναι η πρώτη η οποία έφτασε στο δικαστήριο, οι συγγενείς του άτυχου ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, δηλώνουν απαρηγόρητοι, όχι μόνον για το θάνατο του αγαπημένου τους, αλλά και για τα υπολείμματα από το σώμα του, που τους παραδόθηκαν αντί για τη σορό του.
Στην αγωγή τους αναφέρονται στα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων, που αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι, δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση, που τα οριοθετεί, με αποτέλεσμα:
- Να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και στην ανοιχτή γραμμή, αφήνοντας τον εν υπηρεσία σταθμάρχη ως μοναδικό εποπτεύοντα της πορείας των συρμών, με τον περιορισμένης εμβέλειας Τοπικό Πίνακα Χειρισμών του σταθμαρχείου. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανση τους και η επαρκώς εξοπλισμένη και επαρκώς εξοπλισμένη και επανδρωμένη υπηρεσία τηλεδιοίκησης (Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας) θα απέτρεπαν το συμβάν.
- Να μη λειτουργεί το εγκατεστημένο επί των γραμμών και των συρμών σύστημα ETCS, που με την παράλληλη λειτουργία των ελεγχόμενων πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης, θα απέτρεπε με βεβαιότητα το συμβάν και χωρίς την απαίτηση ανθρώπινης παρέμβασης.
- Ο μηχανοδηγός και κατ΄επέκταση η αμαξοστοιχία IC62 εποπτείας του, να είναι αναγκασμένος, με εντολή σταθμάρχη να κινείται, κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η συμμόρφωση του μηχανοδηγού με τους κανόνες κυκλοφορίας συρμών, θα απέτρεπαν το συμβάν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά της Hellenic Train ενδέχεται να ζητήσει αναβολή.
Πηγή: ieidiseis.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Μπείτε στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook
Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube