Χωρίς ΑΦΜ και διευθύνσεις είναι 1,5 εκατομμύριο μετρητές, οι οποίοι εκπροσωπούνται από τη ΔΕΗ και τους παρόχους καθολικής υπηρεσίας και συνιστούν ένα επιζήμιο πελατολόγιο για τις εταιρείες του κλάδου της προμήθειας.
Ο εξαιρετικά υψηλός αριθμός των παρόχων, οι οποίοι καταγράφονται στο πληροφοριακό σύστημα «ΘΑΛΗΣ» του ΔΕΔΔΗΕ και δεν έχουν έγκυρο ΑΦΜ αποτελούν σύμφωνα με τον ΕΣΠΕΝ (Σύνδεσμο Προμηθευτών Ενέργειας) μείζον ζήτημα για τον κλάδο καθώς δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν.
Το πρόβλημα επαναφέρει στο τραπέζι ο Σύνδεσμος, με επιστολή του στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες στην αγορά ηλεκτρισμού και να προστατευτεί ο κλάδος από φέσια και σοβαρές επισφάλειες.
Το θέμα είχε επισημανθεί και το φθινόπωρο στην συζήτηση που είχε ανοίξει το υπουργείο για τις ρευματοκλοπές. Τότε μάλιστα είχε αναφερθεί ότι από σχετικό έλεγχο είχε αποκαλυφθεί ότι οι μετρητές σε όλα τα αστυνομικά τμήματα της Αττικής είναι συνδεδεμένοι με έναν ΑΦΜ!
Το ζήτημα όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες είναι σοβαρό, ειδικά στις περιπτώσεις που οι παροχές αυτές μεταπίπτουν σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, καθώς οι δικαιούχοι περιέρχονται στο πελατολόγιο των παρόχων αυτόματα δίχως να προηγείται η σύναψη Σύμβασης Προμήθειας. «Ελλείψει έγκυρων στοιχείων, η ταυτοποίηση και τιμολόγηση μεγάλου μέρους των πελατών που μεταπίπτουν στο καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας καθίσταται πρακτικά αδύνατη, συνεπώς η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας στους εν λόγω πελάτες πραγματοποιείται με σημαντική οικονομική ζημία των παρόχων» τονίζει στην επιστολή του ο ΕΣΠΕΝ.
Το θέμα είχε απασχολήσει και στο παρελθόν τον ρυθμιστή, ο οποίος είχε επιβάλλει πρόστιμο στο ΔΕΔΔΗΕ, εξαιτίας της μη τήρησης επικαιροποιημένου μητρώου πελατών και της ελλιπούς παροχής στοιχείων. Τότε μάλιστα υπήρξε αυστηρή σύσταση στον Διαχειριστή για την τήρηση της υποχρέωσης παροχής στους παρόχους Καθολικής Υπηρεσίας, πλήρη στοιχείων πελατών που μεταπίπτουν στο καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας.
Ο ΕΣΠΕΝ κρούει το καμπανάκι του κινδύνου για την αγορά και ενόψει της εγκατάστασης 7,3 εκατ. «έξυπνων μετρητών», επισημαίνοντας ότι η αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων μετρητών για την ενίσχυση της αυτοκατανάλωσης και την ενεργή συμμετοχή των καταναλωτών στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, προϋποθέτει κατ’ ελάχιστον τη δυνατότητα ταυτοποίησης του συνόλου των παροχών, μέσω έγκυρων στοιχείων ΑΦΜ των Πελατών.
Ο ΕΣΠΕΝ εκτιμά ότι η λύση του προβλήματος περνά μέσα από την συνεργασία της ΑΑΔΕ και θεωρεί κρίσιμη παράμετρο την ενίσχυση και διευκόλυνση της συνεργασίας αυτής.
Πηγή: newmoney.gr