Στο
κορυφαίο αθλητικό ραδιόφωνο μίλησε για
το δυστύχημα στην Κάρυστο και τον θάνατο
των δύο πιλότων ο ταξίαρχος εν αποστρατεία,
Θωμάς Σκαμπαρδώνης.
Αναφέρθηκε στο Metropolis
95,5 και
στην εκπομπή “Στη Σέντρα” για την νέα
απώλεια και επεσήμανε τους κινδύνους
που υπάρχουν σε τέτοιου είδους αποστολές.
Είπε τα
εξής:
“Έχουμε
χάσει 16 πιλότους και αυτό είναι πολύ
δύσκολο να το διαχειριστεί η Ελλάδα και
η αεροπορία, κυρίως όμως οι οικογένειες
των δύο πιλότων μας.
Είναι
το δύσκολο της αποστολής. Η αποστολή
είναι εκ προοιμίου επικίνδυνη. Τα
αεροσκάφη κατεβαίνουν επικίνδυνα και
κάπου εκεί ξεφεύγει η προσοχή των
πιλότων. Ή παθαίνουν βλάβες με αποτέλεσμα
να έχουμε αυτή την εξέλιξη. Τα αεροσκάφη
όσο παλαιά κι αν είναι, συντηρούνται
πολύ καλά και αυτό το γνωρίζω. Ο χειριστής
κατέβηκε πολύ χαμηλά, ίσως ο πλωτήρας
χτύπησε το πηδάλιο κλίσεως.
Εκείνη
την στιγμή το αεροπλάνο χτύπησε στο
δέντρο. Εκεί ο πιλότος δεν μπορεί να
αντιδράσει γιατί το αεροπλάνο δεν
επανέρχεται άμεσα”.
-
Γιατί δεν υπάρχει σύστημα εκτίναξης;
“Τα
ελικοφόρα, όσα έχουν δύο κινητήρες, ποτέ
δεν έχουν σύστημα εκτίναξης. Συγκριτικά
με τα μαχητικά αεροσκάφη που έχουν μόνο
έναν κινητήρα, όσα διαθέτουν δύο κινητήρες
είναι πιο ασφαλή”.
-
Δικαιολογείται ο βαρύς φόρος αίματος
για την ελληνική αεροπορία;
“Ναι
δυστυχώς δικαιολογείται ο βαρύς φόρος, με την απώλεια των 16 πιλότων συνολικά.
Οι οικογένειες χάνουν τα παιδιά τους
και αυτό είναι πολύ λυπηρό, όπως χάνει
άξιους πιλότους και η ελληνική αεροπορία.
Είναι αναπόφευκτο όμως αυτό που συμβαίνει.
Φυσικά και εάν δεν κατέβαινε τόσο χαμηλά
το αεροσκάφος θα ήταν ασφαλής η πτήση
και θα αποφεύγονταν η σύγκρουση. Δεν
ήταν ανάγκη να κατέβει τόσο χαμηλά. Εκεί
έπαιξε ρόλο ο ανθρώπινος παράγοντας.
Συλλυπητήρια στις οικογένειες που
έχασαν τα παιδιά τους και στην αεροπορία
κιόλας”.