Τους δικούς τους νόμους έχουν επιβάλλει πολλοί οδηγοί στους σταθμούς των διοδίων του οδικού δικτύου της χώρας μας, υιοθετώντας πρακτικές που υπονομεύουν την ασφάλεια.
Πολλοί επιχειρούν επικίνδυνες προσπεράσεις μόλις λίγα μέτρα πριν και μετά τα διόδια, ενώ δεν είναι λίγοι και όσοι αντιμετωπίζουν την άσφαλτο στα διόδια ως έναν απέραντο κάδο όπου μπορούν να πετούν ανερυθρίαστα τις αποδείξεις από την πληρωμή του τέλους διοδίων.
Υπάρχει, βέβαια, και μια μεγάλη μερίδα οδηγών στην οποία η λέξη «απόδειξη» είναι άγνωστη, δεδομένου ότι αρνείται να καταβάλει το προβλεπόμενο αντίτιμο διοδίων και περνά τις μπάρες των σταθμών σαν αυτές να μην υπάρχουν.
Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες του carandmotor, η ανομία στα διόδια τείνει να εδραιωθεί, μιας και περιστατικά μη καταβολής του αντίτιμου καταγράφονται σε καθημερινή βάση και με αμείωτη ένταση.
Για να γλιτώσουν την όποια οικονομική επιβάρυνση πολλοί οδηγοί έχουν συλλάβει με τη φαντασία τους αρκετά κόλπα, που όσο αποτελεσματικά και αν είναι, συνιστούν απειλή για την οδική ασφάλεια.
Οι περισσότεροι από τους «αρνητές διοδίων» γίνονται σκιά ενός προπορευόμενου οχήματος. Ειδικότερα, και μόλις ο οδηγός του τελευταίου πληρώσει το τέλος διοδίων και ανοίξει η μπάρα, o τζαμπατζής οδηγός βυθίζει το πόδι του στο γκάζι και περνά «αέρα».
Ακόμα πιο εύκολο είναι το «έργο» των αναβατών μοτοσικλέτας, οι οποίοι περιμένουν καρτερικά στο δεξιό μέρος των ΙΧ και στη συνέχεια μόλις ανοίξουν οι μπάρες γίνονται «καπνός».
Για να καμουφλάρουν, μάλιστα, τα ίχνη τους, οι αναβάτες χρησιμοποιούν αναδιπλούμενες βάσεις πινακίδων οι οποίες «κρύβονται» εύκολα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούν τις πινακίδες κυκλοφορίας κάτω από το πίσω φτερό, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολα ορατές.
Πρόκειται για μια πρακτική που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους μοτοσικλετιστές, δεδομένου ότι οι τελευταίοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε περίπτωση που δεν καταφέρει να περάσουν έγκαιρα την μπάρα, με τις πιθανότητες πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού να είναι μεγάλες.
Επιπροσθέτως, το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως έχει γίνει «μόδα» από τους αρνητές διοδίων και η επιλογή των ειδικών ηλεκτρονικών λωρίδων που διαθέτουν όλοι οι σταθμοί διοδίων της Ελλάδας. -Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Φυσικά, η μη καταβολή τέλους διοδίων αποτελεί μια πρακτική που δεν μένει ατιμώρητη, με τις κάμερες να «συλλαμβάνουν» όσους δεν πληρώνουν.
Ειδικότερα, η άρνηση πληρωμής διοδίου αποτελεί παράβαση του Κ.Ο.Κ, ο οποίος στην παράγραφο 10 του Άρθρου 29 ορίζει τα εξής: «Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. «Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά που τη διαπιστώνουν είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων». Το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 200 ευρώ.
www.carandmotor.gr