Στις καλένδες φαίνεται πως παραπέμπεται η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με επιπλέον οδηγούς, προκειμένου να καλυφθούν τα εκατοντάδες κενά που έχει δημιουργήσει το πάγωμα των προσλήψεων τα τελευταία έντεκα χρόνια.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε εδώ και καιρό αναγνωρίσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, καθώς η πρόσληψη του τελευταίου εργαζόμενου έγινε το μακρινό 2012 κι έκτοτε αποχώρησαν εκατοντάδες υπάλληλοι είτε λόγω συνταξιοδότησης, είτε μέσω της κινητικότητας. Το γεγονός αυτό είχε δημιουργήσει κλίμα αισιοδοξίας στον ΟΑΣΘ, ο οποίος ανέμενε να αρθεί άμεσα και ο τελευταίος σκόπελος, που ήταν το γεγονός ότι ο οργανισμός τελεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Αυτό, εξάλλου, είχε ανακοινώσει πριν από περίπου έναν μήνα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης, ο οποίος είχε επισημάνει πως, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική και το συγκοινωνιακό έργο που επιτελεί ο ΟΑΣΘ, χρειάζονται επιπλέον 404 οδηγοί.
Ωστόσο, οι ελπίδες για άμεση δρομολόγηση της διαδικασίας διαψεύστηκαν, καθώς στο νομοσχέδιο του υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις», που κατατέθηκε χθες προς συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, υπάρχει πρόβλεψη για προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, όχι όμως και για τον ΟΑΣΘ.
Στο άρθρο 75 του νομοσχεδίου εξειδικεύεται ο τρόπος κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό μόνο των εταιρειών του ομίλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» και «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.». Συγκεκριμένα, τους δίνεται η δυνατότητα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, να προσλάβουν με συμβάσεις εργασίας αορίστου και ορισμένου χρόνου, συμβάσεις έργου και έμμισθης εντολής όχι μόνο οδηγούς, αλλά και τεχνίτες, ειδικότητα για την οποία υπάρχουν ανάλογες επείγουσες ανάγκες και στον ΟΑΣΘ σε διάφορες μάλιστα κρίσιμες κατηγορίες, όπως αυτές των ηλεκτρονικών και των ηλεκτρολόγων.
«Κόλλησε» στα Τέμπη
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, στη φάση της διαβούλευσης του επίμαχου νομοσχεδίου, η οποία είχε αρχίσει πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, είχαν γίνει συζητήσεις για την ένταξη αντίστοιχων διατάξεων με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή. Το ζήτημα, εξάλλου, είχε θέσει και το συνδικάτο εργαζομένων, επισημαίνοντας εμφατικά τις δυσλειτουργίες που προκαλεί στον Οργανισμό η μεγάλη έλλειψη ειδικά στην ειδικότητα των οδηγών. Ωστόσο, η διαδικασία τελικά δεν προχώρησε, κάτι που από τους εμπλεκόμενους αποδίδεται εν μέρει και στην αλλαγή ηγεσίας του υπουργείου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.
«Αυτό το νομοσχέδιο το είχε καταθέσει σε διαβούλευση ο Καραμανλής πριν από την τραγωδία στα Τέμπη. Ούτε τότε υπήρχε πρόβλεψη για τον ΟΑΣΘ, παρά μόνο ένα θέμα που αφορούσε την απαλλαγή από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας για οχήματα που είναι παρατημένα έως δύο χρόνια. Έγινε μία επαφή με το υπουργείο και ζητήσαμε να μπούμε κι εμείς στις προσλήψεις λόγω του προβλήματος που υπάρχει. Είπαν θα το δουν, αλλά τελικά προφανώς δεν το είδαν», είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο οποίος σημείωσε ότι σήμερα στον ΟΑΣΘ εργάζονται περίπου 850 οδηγοί, ενώ υπολογίζεται ότι χρειάζονται τουλάχιστον 1.250.
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα που προκαλεί το γεγονός ότι ο Οργανισμός βρίσκεται υπό εκκαθάριση, ο κ. Δήμκας εξέφρασε την εκτίμηση ότι μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα με μία νομοθετική ρύθμιση. Ο ίδιος τόνισε πως μπορεί έστω και τώρα που συζητείται στην αρμόδια επιτροπή να προστεθεί μία διάταξη για τον ΟΑΣΘ στο επίμαχο νομοσχέδιο, «αρκεί να θέλουν να το κάνουν».
www.Voria.gr