Ο Τούρκος ναύαρχος ε.α. και αναλυτής, Τσιχάτ Γιαϊτσί, υποστηρίζει σε άρθρο του πως μετά την παραίτηση του πρώην Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, «η εξωτερική πολιτική και στρατηγική που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν άλλαξε από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και συνέχισε να εφαρμόζεται ακριβώς».
«Εφαρμόστηκαν ένα προς ένα τα βήματα που ανακοίνωσε ο υπουργός Εξωτερικών Κοτζιάς, ο οποίος παραιτήθηκε το 2018», υπογραμμίζει ο Τσιχάτ Γιαϊτσί. Ο Τούρκος αναλυτής τονίζει πως σύμφωνα με αυτή τη στρατηγική, η Ελλάδα υπέγραψε συμφωνία οριοθέτησης της θαλάσσιας δικαιοδοσίας (MEB) με την Ιταλία στις 19 Ιουνίου 2020, υπέγραψε συμφωνία ΑΟΖ με την Αίγυπτο στις 6 Αυγούστου, στις 20 Ιανουαρίου 2021 αύξησε τα χωρικά της ύδατα σε 12 μίλια στο Ιόνιο Πέλαγος, υπέγραψε συμφωνία Έρευνας και Διάσωσης με την Αίγυπτο στις 22 Νοεμβρίου 2022 και συνεχίζει να πιέζει την Αλβανία να υπογράψει τη συμφωνία ΑΟΖ.
Την ίδια ώρα, ένα σημαντικό πρόβλημα προέκυψε στο ισπανικό μίνι αεροπλανοφόρο Juan Carlos, το οποίο είναι το αδελφό πλοίο του τουρκικού TCG Anadolu. Συγκεκριμένα το μίνι αεροπλανοφόρο του Ισπανικού Ναυτικού, αντιμετώπιζε πρόσφατα σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα πρόωσης και χρειάστηκε να επιστρέψει στην Ισπανία μετά από προβλήματα στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Οι Τούρκοι είναι σε… αναμένα κάρβουνα αφού δεν ξέρουν αν το πρόβλημα στο αδελφό του πλοίο θα επηρεάσει και το TCG Anadolu. Ο Τούρκους νάυαρχος ε.α. Τουρκέρ Ερτούρκ, με ανάρτησή του στην προσωπική του ιστοσελίδα επέστησε την προσοχή στο θέμα. Οι Ισπανοί για να λύσουν το πρόβλημα αποφάσισαν την αντικατάσταση του συστήματος πρόωσης του Juan Carlos.
Μάλιστα οι εργασίες θα γίνουν στα ναυπηγεία της Navantia και θα έχουν κόστος 30 εκατομμύρια. Οι Τούρκοι έχουν βγάλει και αυτοί για δοκιμές το TCG Anadolu και δεν αποκλείεται σε λίγο καιρό να διαπιστώσουν πως το πλοίο έχει το ίδιο πρόβλημα. Και αν δεν το έχει ακόμα είναι σίγουρο πως θα το βγάλει στο μέλλον.
geostratigika.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook