Σαράντα μέρες απλήρωτοι είναι οι 330 οδηγοί των τεσσάρων ΚΤΕΛ που εκτελούν αστικά δρομολόγια του ΟΑΣΘ, ενώ από πλευράς των ‘4 της Κοινοπραξίας’, που έχουν λαμβάνειν πάνω από 4,3 εκατ. ευρώ, στέλνεται ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση, ότι θα σβήσουν τις μηχανές των λεωφορείων αν ως τις 10 Δεκεμβρίου δεν μπούνε χρήματα στο λογαριασμό τους.
Επώνυμες δηλώσεις δεν έγιναν στο GRTimes.gr, από προέδρους των 4 ΚΤΕΛ ( Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής) που εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο σε 31 γραμμές του ΟΑΣΘ, αλλά σύμφωνα με έγκυρες πηγές, τα πνεύματα είναι οξυμμένα, επειδή το κόστος καυσίμου έχει ξεφύγει και υπάρχουν χρέη προς τους προμηθευτές, ενώ οι οδηγοί δεν έχουν πάρει φράγκο για Οκτώβριο και Νοέμβριο, ενώ σε λιγότερο από ένα μήνα, μαζί με τους μισθούς του Δεκεμβρίου, θα πρέπει να καταβληθεί και το Δώρο Χριστουγέννων.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΣΕΘ χρωστάει στα ΚΤΕΛ της Κοινοπραξίας που εκτελούν γραμμές του ΟΑΣΘ, περί τα 3 εκατ. ευρώ ενώ ο ίδιος ο ΟΑΣΘ, χρωστάει 1,2 εκατ. από την αποζημίωση για τις γραμμές του ορεινού όγκου του νομού και ακόμη 125.000 ευρώ από το πριμ αποδοτικότητας που προβλεπόταν από την πρώτη σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ, επί ΣΥΡΙΖΑ, για τις έξι λεωφορειακές γραμμές που είχαν ανατεθεί στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Η αιτία του προβλήματος- κρατικός ο ΟΑΣΘ, κρατικός και ο ΟΣΕΘ- πρέπει προφανώς να αναζητηθεί κεντρικά, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στο Υπουργείο Οικονομικών. Από το λογιστήριο του κράτους, θα πρέπει να απελευθερωθούν τα απαιτούμενα κονδύλια.
Ο ΟΑΣΘ θα εξυπηρετήσει το χρέος
Από πηγές του ΟΑΣΘ, λέχθηκε στο GRTimes.gr, ότι γίνονται προσπάθειες να εξυπηρετηθεί το χρέος προς τα ΚΤΕΛ. Την προηγούμενη εβδομάδα δόθηκαν 200.000 ευρώ έναντι και μόλις πάρει ο Οργανισμός την πρώτη δόση από τα 25 εκατ. ευρώ που αφορούν την κοινωνική πολιτική που ασκεί για λογαριασμό του κράτους, θα καταβληθούν και άλλα χρήματα στα ΚΤΕΛ.
Τα ΚΤΕΛ, όμως περίμεναν να πάρουν 1,2 εκατ. ευρώ και πήραν μόλις 200.000 ευρώ!
Να σημειωθεί ότι αυτή η πρώτη δόση της αποζημίωσης για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, θα είναι περί τα 10 εκατ. ευρώ και αναμένεται να καταβληθεί άμεσα, ενώ ως το τέλος της χρονιάς θα πιστωθούν και τα υπόλοιπα 15 εκατ. ευρώ.
Από τα ΚΤΕΛ όμως διαμηνύουν πως αν δεν δούνε το χρώμα του χρήματος, θα σβήσουν τις μηχανές στις 10 Δεκεμβρίου, γιατί η γενικότερη οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζουν, λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης και του υψηλού κόστους καυσίμου, τους οδηγεί σε αδιέξοδο.
“Θύμα” πάντοτε το επιβατικό κοινό
Το τι θα σημαίνει αυτό για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μπορούμε να το φανταστούμε, αν λάβουμε υπόψη ότι αυτά τα 4 ΚΤΕΛ, καλύπτουν την επιβατική κίνηση με 151 λεωφορεία σε 31 περιαστικές και τοπικές γραμμές του ΟΑΣΘ. Αν υπάρξει τέτοια αρνητική εξέλιξη, η πόλη θα μείνει με τα 280-300 λεωφορεία που βγάζει σε καθημερινή κυκλοφορία ο ΟΑΣΘ, όταν για να καλυφθούν οι ανάγκες μετακίνησης του κοινού χρειάζονται 450-500 λεωφορεία.
Σήμερα, με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ σε κίνηση, οι συνθήκες μετακίνησης του επιβατικού κοινού είναι ήδη κακές, αφού τα λεωφορεία περνάνε κάθε 20-25 λεπτά και στις ώρες αιχμής είναι ασφυκτικά γεμάτα.
Η αύξηση στην τιμή πετρελαίου, έχει φέρει τα ΚΤΕΛ στο απροχώρητο. Η τιμή του diesel σήμερα είναι στα 1,58 ευρώ/λίτρο προ ΦΠΑ, που σημαίνει ότι η τιμή πώλησης είναι στα 1,965 ευρώ/λίτρο. Το 2019, όταν υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση, η τιμή του πετρελαίου κίνησης ήταν 1,080 προ ΦΠΑ όταν ως σήμερα, η τιμή του καυσίμου έχει αυξηθεί κατά 50% και πλέον. Αυτό που λοιπόν λένε είναι, no pay, no play, κοινώς ή πληρώνει το κράτος ή τα ΚΤΕΛ σβήνουν τις μηχανές στα λεωφορεία τους.
πηγή: grtimes.gr