Σε αμερικανική υπόθεση, όπως αρκετοί προεξοφλούσαν, εξελίχθηκε ο διαγωνισµός για την απόκτηση της πλειοψηφίας του µετοχικού κεφαλαίου του Οργανισµού Λιµένος Αλεξανδρούπολης, καθώς στον σχετικό διαγωνισµό του ΤΑΙΠΕ∆ υποβλήθηκαν µόνο δύο προσφορές, αµερικανικών συµφερόντων αµφότερες. Παράλληλα, στον διαγωνισµό για την παραχώρηση του µετοχικού κεφαλαίου του Οργανισµού Λιµένος Ηγουµενίτσας οι δύο υποψήφιοι µε τις υψηλότερες προσφορές, από τις συνολικά τρεις που κατατέθηκαν, καλούνται τώρα σε νέο γύρο βελτιωµένων προσφορών. Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κ», πρόκειται για τον όµιλο Γκριµάλντι και τον Οργανισµό Λιµένος Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριµένα, χθες Πέµπτη εξέπνευσε η προθεσµία για την κατάθεση των δεσµευτικών οικονοµικών προσφορών για την απόκτηση της πλειοψηφίας του µετοχικού κεφαλαίου (τουλάχιστον 67%) του Οργανισµού Λιµένος Αλεξανδρούπολης. ∆ύο αµερικανικών συµφερόντων σχήµατα είχαν προκριθεί και κατέθεσαν και τα δύο δεσµευτικές προσφορές: Πρόκειται αφενός για την Quintana Infrastructure & Development και αφετέρου για την κοινοπραξία των Black Summit Financial, Euroports, EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα άλλα δύο σχήµατα που είχαν προκριθεί, αλλά δεν κατέθεσαν τελικά δεσµευτικές προσφορές, είναι ο Οργανισµός Λιµένος Θεσσαλονίκης και η κοινοπραξία Cameron S.A., Goldair Cargo και Bollore Africa Logistics.
Η σημασία του λιμένα Αλεξανδρούπολης
Το λιµάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προσλάβει τα τελευταία χρόνια κρίσιµη γεωπολιτική σηµασία, που ενισχύθηκε περαιτέρω µετά τον πόλεµο στην Ουκρανία. Εχει ενταχθεί στο πλαίσιο της θεσµοθετηµένης ελληνοαµερικανικής αµυντικής συνεργασίας (Συµφωνία Αµοιβαίας Αµυντικής Συνεργασίας – MDCA) και το χρησιµοποιούν έτσι αµερικανικές και συµµαχικές ένοπλες δυνάµεις. Παράλληλα, στα ανοιχτά του λιµανιού αναπτύσσεται ο υπεράκτιος τερµατικός σταθµός επαναεριοποίησης υγροποιηµένου φυσικού αερίου (FSRU) από την Gastrade. Επιπλέον, στην περιοχή επιδιώκεται η χωροθέτηση εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρισµού µε καύσιµο το φυσικό αέριο από κοινοπραξία της ∆ΕΗ, της ∆ΕΠΑ και του οµίλου Κοπελούζου. Ο τελευταίος συµµετέχει και στην Gastrade αλλά και στην τελευταία –εκ των προαναφερθέντων σχηµάτων– κοινοπραξία που συµµετείχε στον διαγωνισµό, αλλά τελικά δεν υπέβαλε δεσµευτική προσφορά για το λιµάνι.
Στον έτερο διαγωνισµό, αυτόν για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισµού Λιµένος Ηγουµενίτσας, είχαν καταθέσει δεσµευτικές προσφορές τρία σχήµατα: η Attica Group σε κοινοπραξία µε την Ακτωρ, η Grimaldi και ο ΟΛΘ. Οι προσφορές αποσφραγίστηκαν χθες και αν και το ΤΑΙΠΕ∆ δεν ανέφερε τίποτα στη σχετική ανακοίνωση, πηγές της αγοράς εµφανίζονται βέβαιες πως στο επόµενο στάδιο των βελτιωµένων προσφορών περνούν ο όµιλος Γκριµάλντι και ο ΟΛΘ.
moneyreview.gr