Για όσους δεν ζουν εκ των έσω την κατάσταση στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο στην Ελλάδα, όπως η ΟΥΕΦΑ και η ΦΙΦΑ, λογικό είναι να εκπλήσσονται από τα αποτελέσματα μιας έρευνας (ολιστική μελέτη) και να την περιγράφουν ως... «ζοφερή».
Για όλους εμάς, όμως, που βιώνουμε δεκαετίες τώρα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας, τίποτε από όσα αναφέρονται στο κείμενο που συνυπέγραψαν η ελληνική κυβέρνηση και οι υπερεθνικές ομοσπονδίες δεν είναι... περίεργο, παράξενο, μη αναμενόμενο.
Όχι μόνο για όσους εμπλέκονται επαγγελματικά στο χώρο του ποδοσφαίρου στην Ελλάδα, αλλά, ακόμη και για τους περισσότερους φιλάθλους, είναι γνωστό ότι την τελευταία δεκαετία μειώθηκαν τα έσοδα από εισιτήρια και χορηγίες, ότι οι ελληνικοί σύλλογοι καταγράφουν ζημίες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, ότι, ειδικά για τους τέσσερις μεγάλους, υπάρχει υψηλό επίπεδο εξάρτησης από τους ιδιοκτήτες των συλλόγων, που «ενεργούν ως ευεργέτες", όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ολιστική μελέτη.
Κι όλα αυτά την στιγμή που το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, παρά την οικονομική κρίση, παρά την πανδημία του κορωνοϊού, έχει δει τα έσοδά του να αυξάνονται εντυπωσιακά, κατά 80%, την τελευταία δεκαετία.
Απογοητευτικά, αν και κάπως ακατέργαστα, είναι και τα στοιχεία που αποτελούν σημαντικό δείκτη της υγείας του ποδοσφαίρου. Η μέση παρακολούθηση ελληνικών λιγκών παραμένει κάτω από αυτή των πιο συγκρίσιμων λιγκών (Βέλγιο, Πορτογαλία, Αυστρία και Κύπρος), με μια αναζωογόνηση του μέσου όρου της παρακολούθησης την περίοδο 2019-2020. Αυτό παραμένει μια ακτίνα φωτός σε μια γενικά ζοφερή εικόνα, καθώς αυτός ο αριθμός είναι ο υψηλότερος μέσος όρος από την σεζόν 2009/10.
Αντίθετα, στους αγώνες της ελληνικής εθνικής ομάδας σημειώθηκε σημαντική μείωση των μέσων ποσοστών παρακολούθησης τα τελευταία δύο χρόνια, αντανακλώντας απογοητευτικές εμφανίσεις και λιγότερο ελκυστικούς αντιπάλους.
Συμπερασματικά, χωρίς ουσιαστικές, δραστικές παρεμβάσεις, όπως κάποιες από αυτές που προτείνει η ολιστική μελέτη, η κατάσταση αυτή πολύ δύσκολα θα αλλάξει.
Το πιθανότερο είναι ότι η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να πηγαίνει κόντρα στο... ευρωπαϊκό ρεύμα και να υιοθετεί το μοντέλο του ποδοσφαίρου... «πόλεμος» και όχι του ποδοσφαίρου... χαρά, διασκέδαση, θέαμα, προϊόν που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια και όχι μόνο σε φανατικούς.