Εντυπωσιάζει η νέα εικόνα του Αεροδρομίου Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Τα έργα αναβάθμισης προϋπολογισμού 100 εκ. ευρώ αφορούν στις εγκαταστάσεις, στο σύστημα διαχείρισης αποσκευών, σε υποδομές και στην πίστα του αεροδρομίου.
Τα έργα στο Αεροδρόμιο
Κατασκευάστηκε νέος αεροσταθμός και ανακαινίστηκε – αναδιαμορφώθηκε το υφιστάμενο terminal, κατασκευάστηκε νέος πυροσβεστικός σταθμός, δύο νέα φυλάκια ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων των αεροσκαφών και δύο πεζογέφυρες για τη σύνδεση του υφιστάμενου με το νέο terminal.
Εγκαταστάθηκε σύγχρονο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών, με εννέα καινούριους ιμάντες παράδοσης αποσκευών και τρία καινούρια μηχανήματα X- ray, καθώς και σύστημα επεξεργασίας λυμάτων και έγινε σύνδεση του με το δίκτυο της πόλης, ενώ αναδιαμορφώθηκαν οι οδοί πρόσβασης και οι χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Επιπλέον αναδιαμορφώθηκαν οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών, ανακαινίστηκε
το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης
αεροσκαφών και ανακατασκευάστηκε το σύστημα φώτων προσέγγισης ALS.
Οι πύλες αναχώρησης
στο Αεροδρόμιο Μακεδονία είναι τώρα 24
(αύξηση κατά 50%), τα check in counters 44 (αύξηση κατά 47%) και τα σημεία ασφάλειας και ελέγχου 14 (αύξηση κατά 115%).
Καραμανλής: «Τεράστια διαφορά στην αισθητική και τη λειτουργικότητα»
Τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία» επιθεώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος έκανε λόγο για ένα «αεροδρόμιο – στολίδι».
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του ο κ. Καραμανλής συναντήθηκε με εκπροσώπους της Fraport Greece και της ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Μιλώντας για τη νέα εικόνα του αεροδρομίου, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε:
«Όσοι έχουμε δει το αεροδρόμιο πριν έρθει η Fraport και όσοι έχουμε δει το αεροδρόμιο σήμερα διαπιστώνουμε μία τεράστια διαφορά τόσο στη λειτουργικότητα την κτιριακή, όσο και στην αισθητική του αεροδρομίου. Και μάλιστα το κάνουμε αυτές τις μέρες, λίγες εβδομάδες πριν η χώρα μας ανοίξει τις πύλες του τουρισμού και αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Διότι μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία το έργο αυτό ολοκληρώθηκε. Η Θεσσαλονίκη λοιπόν έχει το αεροδρόμιο που της αξίζει.
Αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να γίνει πραγματικός πόλος ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, χρειάζεται ένα αεροδρόμιο όπως αυτό που βλέπουμε σήμερα».
Συμπλήρωσε ότι σχεδόν όλες οι εργασίες κτιριακής αναβάθμισης έχουν ολοκληρωθεί, υπενθυμίζοντας ότι εδώ και τρεις μήνες το αεροδρόμιο έχει σταδιακά ανοίξει και δοθεί σε λειτουργία. Και έκανε λόγο για «ένα αεροδρόμιο στολίδι που είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους επισκέπτες που όλοι ελπίζουμε να έχουμε».
Επιθεώρηση και στο Θέρμη – Γαλάτιστα
Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μετέβη στο εργοτάξιο, του τμήματος Θέρμη – Γαλάτιστα, του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (Ε.Ο.16).
Μετά την επίσκεψη στο εργοτάξιο ο κ. Καραμανλής δήλωσε:
«Η οδική ασφάλεια αποτελεί μία από τις κεντρικές προτεραιότητες που έχουμε θέσει στο Υπουργείο μας. Και της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Κι αποτελεί προτεραιότητά μας στην πράξη, όχι απλώς στα λόγια.
Γι’ αυτό και έχουμε βάλει μπρος μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις σε επιλεγμένα, κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου μας. Γιατί οδική ασφάλεια σημαίνει, πρώτα απ’ όλα, καλύτεροι κι ασφαλέστεροι δρόμοι.
Αυτός ακριβώς είναι και ο κεντρικός στόχος του έργου αναβάθμισης του οδικού δικτύου σε έναν σημαντικό κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού. Εδώ, στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου.
Περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, αλλά και τη δημιουργία ενός νέου τμήματος, περίπου 3 χιλιομέτρων. Μαζί κάνουμε και ορισμένες ακόμα επιμέρους παρεμβάσεις, για την αντιμετώπιση προβλημάτων της περιοχής.
Είναι άλλο ένα από τα έργα που συναποτελούν το ολοκληρωμένο σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Ξεκινήσαμε την υλοποίησή του πριν από περίπου 7 – 8 μήνες και ήδη, όπως διαπίστωσα και ιδίοις όμμασι, η πρόοδος των εργασιών ιδίως στο τμήμα της νέας χάραξης είναι πολύ ικανοποιητική.
Είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε εντατικά ώστε το έργο να ολοκληρωθεί τους πρώτους μήνες του 2023. Συνεχίζουμε, βήμα-βήμα, να κάνουμε το σχέδιό μας πραγματικότητα».
Το έργο εκτελείται από την Εγνατία Οδό και έχει προϋπολογισμό μελέτης περίπου 29 εκ. ευρώ.
Θα γίνουν επεμβάσεις σε μήκος 12,5 χλμ, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους αναμόρφωσης οκτώ ισόπεδων κόμβων, της αναβάθμισης και ανακατασκευής των κάθετων και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων, της κατασκευής υπόγειου αγωγού ομβρίων στον οικισμό Ν. Ραιδεστού, της παραλλαγής του δικτύου ύδρευσης των Βασιλικών. Θα κατασκευαστούν επίσης μία γέφυρα και δύο άνω διαβάσεις.
Πηγή: Ethnos.gr