Σε λειτουργία έχει τεθεί η ειδική πλατφόρμα όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές άνω των 16 ετών μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για δωρεάν τεστ κορονοϊού, εν όψει του ανοίγματος των σχολείων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) στις 11 Ιανουαρίου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επισκεφθούν την ιστοσελίδα edu.testing.gov.gr και να ακολουθήσουν τα βήματα συμπλήρωσης της αίτησης.
Η επιλογή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μαθητών άνω των 16 ετών θα γίνεται με βάση σειρά προτεραιότητας (χρονική και γεωγραφική), ενώ στόχος των τεστ είναι να γίνει μία πιο αναλυτική εκτίμηση του λεγόμενου «δείκτη θετικότητας» στο σχολικό περιβάλλον.
«Συμβάλλετε για τον δείκτη θετικότητας»
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης: «Με την επαναλειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καλούμε τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τους μαθητές άνω των 16 ετών να συμβάλουν σε μια ακόμα πτυχή της κοινής προσπάθειας, η οποία αφορά την παρακολούθηση της διασποράς του κορονοϊού και την εκτίμηση του λεγόμενου «δείκτη θετικότητας» στο σχολικό περιβάλλον. Ο δείκτης θετικότητας προκύπτει από τα τεστ κορονοϊού που πραγματοποιούνται καθημερινά στη χώρα. Σήμερα πραγματοποιούνται περίπου 20 χιλιάδες τεστ καθημερινά από το δημόσιο σύστημα υγείας σε άτομα που κατά κανόνα έχουν ιστορικό που αυξάνει την πιθανότητά τους να έχουν εκτεθεί στον ιό. Στόχος μας είναι αυτός ο αριθμός να αυξηθεί σημαντικά και στην εθνική στρατηγική να συμπεριληφθεί η παρακολούθηση ασυμπτωματικών εθελοντών, μεταξύ των οποίων και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σημειώνεται ότι η επιλογή εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μαθητών άνω των 16 ετών θα γίνεται με βάση σειρά προτεραιότητας (χρονική και γεωγραφική) και πάντοτε αναλόγως των διαθεσίμων τεστ. Η συμμετοχή σας στην προσπάθεια αυτή θα βοηθήσει τους ειδικούς να διαμορφώσουν καλύτερη εικόνα για τη μετάδοση του κορονοϊού σε όλη τη χώρα, αλλά και στην εκπαιδευτική κοινότητα ειδικότερα, με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό της διασποράς. Μπορεί να βοηθήσει και στη δική σας προστασία με έγκαιρη διάγνωση, αλλά και την προστασία ευάλωτων ατόμων του στενού σας περιβάλλοντος, σε περίπτωση που είστε ασυμπτωματικός φορέας. Αν είστε εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικός Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή μαθητής άνω των 16 ετών και θέλετε να συμμετάσχετε στο πρόγραμμα, μπορείτε να συμμετάσχετε με τρόπο απλό και διαφανή. Συμπληρώστε την παρακάτω «φόρμα αίτησης δωρεάν ελέγχου για COVID19».
Η φόρμα αίτησης δωρεάν ελέγχου για COVID19
Για το άνοιγμα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, νηπιαγωγεία και δημοτικά τη Δευτέρα 11 του μήνα, προετοιμάζεται το υπουργείο Παιδείας παρά τα αντιθέτως λεγόμενα τόσο από κυβερνητικά στελέχη όσο και από μερίδα επιστημόνων. Από την πλευρά, του υπουργείου Παιδείας, τονίζεται ότι η απόφαση, που έχει ληφθεί για το άνοιγμα των σχολείων τη Δευτέρα, πάρθηκε κατόπιν εισήγησης των ειδικών και προβλέπει επίσης τη συνέχιση της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Μάλιστα το υπουργείο Παιδείας υπογραμμίζει ότι γι αυτό το λόγο έχει ήδη σταλθεί εγκύκλιος ανάληψης υπηρεσίας από αύριο Παρασκευή 8 του μήνα για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγούς, δασκάλους). Η διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας: «Υπενθυμίζεται η απόφαση της Κυβέρνησης, στη βάση εισήγησης της Επιτροπής των ειδικών, για δια ζώσης επαναλειτουργία των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Ειδικών Σχολείων όλων των βαθμίδων την προσεχή Δευτέρα 11/1. Στη βάση εγκυκλίου που εστάλη προς τα σχολεία νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα εν λόγω σχολεία αναλαμβάνουν υπηρεσία, αύριο, Παρασκευή 8/1. Αύριο, Παρασκευή, 8/1 Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν την εξ αποστάσεως λειτουργία τους μέσω τηλεκπαίδευσης».
Σύμφωνα με εγκύκλιο που υπέγραψε η γ.γ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Αναστασία Γκίκα, το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. καλείται να προσέλθει αύριο Παρασκευή στα σχολεία που υπηρετεί, ώστε να αναδιοργανωθεί α) το ωρολόγιο πρόγραμμα, όπου χρειάζεται, β) να εξεταστεί η δυνατότητα διαφοροποιημένης προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών, όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο και εφικτό, γ) και να ενημερωθούν οι γονείς/κηδεμόνες αντιστοίχως. Σημειώνεται επίσης ότι στα σχολεία αυτά δεν θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση την Παρασκευή, εν αντιθέσει με τις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα υλοποιήσουν κανονικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αύριο οι εκπαιδευτικοί που θα πάνε στα σχολεία τους θα αποφασίσουν εάν υπάρχει λόγος αλλά και η δυνατότητα διαφοροποιημένης ώρας προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών και ταυτόχρονα να ενημερώσουν σχετικά τους γονείς ώστε να μην καταφθάσουν όλοι μαζί στις σχολικές μονάδες την ίδια ώρα και προκληθεί συνωστισμός. Πάντως η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος δήλωσε αναφερόμενη και στα σχολεία ότι «δεν υπάρχουν βεβαιότητες. Η Επιτροπή θα αξιολογήσει τα επιδημιολογικά δεδομένα και θα κάνει τις εισηγήσεις της στην κυβέρνηση, ώστε να λάβει τις αποφάσεις της. Αν όμως η επιτροπή έχει άλλα επιδημιολογικά στοιχεία και μας εισηγηθεί να μην ανοίξουν τα σχολεία τότε δεν θα ανοίξουν. Η πανδημία είναι ένα φαινόμενο που εξελίσσεται δυναμικά. Όπως δεν είναι γραμμική η εξέλιξή της, δεν είναι γραμμικές και οι αποφάσεις. Ολα εξαρτώνται από τα επιδημιολογικά δεδομένα».
Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των κενών, το υπουργείο συστήνει στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να αξιολογούν και ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσης τους, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στα σχολεία από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Συνεπώς, δίδεται προτεραιότητα στην κάλυψη των τυχόν κενών θέσεων στη Γ’ τάξη Λυκείου, και ειδικότερα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, για την αρτιότερη προετοιμασία των μαθητών. Σε περίπτωση που έχει ενδεχομένως καθυστερήσει για οποιονδήποτε λόγο η διάθεση εκπαιδευτικών σε Λύκεια, απαιτείται η άμεση τοποθέτησή τους.
Πηγή: ethnos.gr