Εισηγήσεις για νέα μεγάλη ρύθμιση οφειλών δέχεται η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Από το τέλος Αυγούστου και κάθε μήνα αρχίζουν να αναβιώνουν οι φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές οι οποίες ανεστάλησαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στο πλαίσιο των μέτρων στήριξης φορολογούμενων και επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης του κορονοϊού.
Πρόκειται για συνολικό ποσό οφειλών άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι και οι ασφαλισμένοι. Γι' αυτές τις οφειλές, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει αποφασίσει να θεσπίσει ειδική ρύθμιση που θα προσφέρει τη δυνατότητα στους οφειλέτες να τις εξοφλήσουν τμηματικά. Οι οφειλές αυτές θα μπορούν να εξοφληθούν σε έως 12 ή και 24 δόσεις.
Άτοκα ή με χαμηλό επιτόκιο
Η εξόφληση θα μπορεί να ξεκινήσει από τον Ιανουάριο και όσοι επιλέξουν ρύθμιση σε έως 12 δόσεις δεν θα χρεωθούν με τόκους ενώ όσοι επιλέξουν από 13 έως και 24 δόσεις θα χρεωθούν χαμηλό επιτόκιο. Οι διατάξεις για τη συγκεκριμένη ρύθμιση αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή εντός των επόμενων ημερών προκειμένου το ταχύτερο να ξεκινήσει η εφαρμογή της.
Ωστόσο, εκπρόσωποι φορέων και οικονομικοί παράγοντες εκτιμούν ότι η παραπάνω ρύθμιση δεν είναι επαρκής για να ανακουφίσει τους οφειλέτες. Ο λόγος είναι ότι η οικονομία απειλείται με ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού δημιουργώντας αμφιβολίες για το μέγεθος της ανάκαμψης το 2021.
Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν εισηγήσεις στο υπουργείο Οικονομικών για την θέσπιση μια νέας ρύθμισης με περισσότερες δόσεις, όπως για παράδειγμα με 48 ή και 100 δόσεις.
Το αν θα αποφασιστεί τελικά η θέσπιση μιας νέας ρύθμισης με περισσότερες δόσεις θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, όπως:
-το μέγεθος της ανάκαμψης της οικονομίας κατά το 2021 που θα εξαρτηθεί από το αν θα υπάρξει νέο κύμα πανδημίας αλλά και το πόσο σύντομα θα βρεθεί θεραπεία ή εμβόλιο για τον κορονοϊό
-τα δημοσιονομικά περιθώρια που θα υπάρχουν για το 2021. Αυτό θα εξαρτηθεί από τον στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα που θα ισχύσει για το επόμενο έτος. Θεωρείται δεδομένο ότι και το 2021 δεν θα υποχρεωθεί η Ελλάδα να πετύχει πλεόνασμα 3,5% που προβλέπεται στο μεταμνημονιακό πρόγραμμα.