Μέσα σε δέκα μέρες θα έχει παραδοθεί η μια λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος.
«Είχαμε υποσχεθεί ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία για να ανοίξει ο δρόμος. Θα παραδοθούν στην κυκλοφορία και οι διαβάσεις των πεζών, οι οποίες ότι και να γίνει δεν πρόκειται να ξανακλείσουν» τόνισε ο κ. Ταχιάος κατά την επίσκεψή του στα γραφεία της ΠΕΔΚΜ όπου ενημέρωσε τους δημάρχους για την πορεία των έργων του μετρό Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα καταθέσει η Αττικό Μετρό στο υπουργείο Πολιτισμού το αίτημα για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου.
«Έχει γίνει ήδη μια συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες την προηγούμενη Παρασκευή και θα ακολουθήσει άλλη μια μεθαύριο. Είναι σχεδόν έτοιμη η μελέτη. Αυτό που θα αιτηθούμε από την υπουργό Πολιτισμού είναι να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφαση και θα της υποβάλλουμε μια νέα μελέτη που θα ενσωματώνει και την ωρίμανση του θέματος απο το 2015 έως 2019» τόνισε.
Ερωτηθείς σχετικά τόνισε ότι «το ουσιαστικό χρονοδιάγραμμα και όχι λόγω Βενιζέλου, αλλά λόγω της "προόδου" που έχουμε βρει στο έργο, οδηγεί αναγκαστικά στον Απρίλιο του 2023». Ο Νίκος Ταχιάος δεσμεύτηκε να παραδώσει στην ΠΕΔΚΜ τον οδικό χάρτη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των έργων έως τον Μάρτιο του 2020.
«Τότε δεσμευόμαστε εμείς ότι θα παραδοθεί το έργο στο σύνολό του. Ούτως ή άλλως αυτή η ιδέα της αποσπασματικής λειτουργίας του έργου χωρίς τη Βενιζέλου είναι προβληματική και μη εφαρμόσιμη» υπογράμμισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
Για την επέκταση της Καλαμαριάς ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι «θα γίνει λίγο αργότερα, γιατί πρέπει να "κολλήσει" πάνω στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της βασικής γραμμής άρα εκ των πραγμάτων η σύμβαση της Καλαμαριάς θα κλείσει 6 με 8 μήνες μετά σε σχέση με τη σύμβαση της βασικής γραμμής».
Αναφερόμενος στον μειωμένο αριθμό εργαζομένων στα εργοτάξια του μετρό ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι «δεν είναι ένα θέμα που ξεκινάει από την Αττικό Μετρό. «Μετά το Πάσχα έχει σημειωθεί μια μείωση του αριθμού με τους οποίους δούλευε ο ανάδοχος, έχουν γίνει από την διευθύνουσα υπηρεσία οι απαραίτητες υποδείξεις, έχει δεσμευτεί ότι θα μπει σε πλήρη ανάπτυξη των εργοταξίων στο αμέσως προσεχές διάστημα αλλά στα εκκρεμή έργα της επίστρωσης επιδομής και της κατασκευής της Αγίας Σοφίας, το εργοτάξιο δουλεύει κανονικά» τόνισε.
Καϊτεζίδης: Το μέτρο κούρασε χωρίς να έχει δώσει λύσεις
«Σε μια πόλη που ουσιαστικά δεν έχει συγκοινωνίες το θέμα της γρήγορης αποπεράτωσης του μετρό είναι φλέγον. Δεν έχει καμία ευθύνη η σημερινή ηγεσία, το μετρό κούρασε την πόλη, χωρίς να δώσει λύσεις για την πόλη», τόνισε.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, «υπάρχουν και σήμερα ακόμη πολλά ερωτηματικά και για το τι είχε σχεδιαστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για το θέμα του μετρό. Εκείνο που θέλουμε να μάθουμε ως αυτοδιοικητικοί είναι το θα γίνει με τις επεκτάσεις δυτικά που πολλοί το είχαν προεξοφλημένο ότι είναι δρομολογημένο να γίνε, όπως και τι θα γίνει με την επέκταση για το αεροδρόμιο της πόλης, γιατί καμία σοβαρή πόλη στον κόσμο δεν έχει αποκομμένο το αεροδρόμιο της από το μετρό. Τι θα γίνει με το χρονοδιάγραμμα ακόμα και τι θα γίνει με την κεντρική στάση στη Βενιζέλου, καθώς η ΠΕΔ-ΚΜ στηρίζει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου, αλλά και του δήμου της Θεσσαλονίκης να προχωρήσει τη στάση της Βενιζέλου να έχουμε και μετρό και αρχαία και να προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατόν» σημείωσε.
«Η ΠΕΔ-ΚΜ θα στηρίξει και την Αττικό Μετρό σε ό,τι διεκδικήσει για να τρέξει το έργο και να παρουσιαστεί ολοκληρωμένο στην πόλη. Εάν το μετρό δεν θα είναι λειτουργικό, δεν εξυπηρετεί κανέναν και φοβάμαι ότι θα καταρρεύσει και οικονομικά. Επομένως θέλουμε ένα μετρό που να αγκαλιάζει όλη την πόλη και να στηρίζεται από την πόλη και να στηρίζει και αυτό τη συγκοινωνιακή λειτουργία της Θεσσαλονίκης» τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.
Η επέκταση στα δυτικά
Για τη επέκταση του έργου στα δυτικά, ο κ.Ταχιάος τόνισε ότι κανένας δεν αμφισβητεί ότι πρέπει το Μετρό να επεκταθεί προς βόρεια και δυτικά.
«Κανείς δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να γίνει η επέκταση του Μετρό. Δεν είναι όμως ορατή στο άμεσο μέλλον γιατί δεν υπάρχει καμία δεσμευμένη πίστωση. Δεύτερον δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας. Το να εμφανιστείς αύριο για το έργο με δανεισμό από τράπεζα ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα χωρίς μελέτη σκοπιμότητας δεν είναι βιώσιμο διότι πρέπει τα κυκλοφοριακά στοιχεία να είναι επίκαιρα», σημείωσε.
Πάντως γνωστοποίησε ότι «υπάρχει στον αέρα και είναι πιθανόν να τεθεί τις επόμενες μέρες μια συμφωνία -πλαίσιο που αφορά περισσότερες από μια συμβάσεις και έχει να κάνει με τις πρόδρομες εργασίες» για το θέμα αυτό.
«Κυκλοφοριακή μελέτη θα ξαναγίνει. Πρόκειται να ανατεθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα και εφόσον δεν έχει εμπλοκές άλλου είδους θα ξεκινήσει η έρευνα την άνοιξη του 2020. Αποτέλεσμα θα έχει μετά από 22 μήνες. Αυτή είναι η μελέτη πάνω στην οποία θα στηριχτεί το σύνολο των παρεμβάσεων για τις συγκοινωνίες και θα μας δώσει το πώς πρέπει να αναπτυχθούν και οι σταθμοί του Μετρό στις επεκτάσεις. 'Αλλου είδους μελέτη δεν υπάρχει», πρόσθεσε.
Όσον αφορά το μέτωπο της Καλαμαριάς ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι τα έργα πολιτικού μηχανικού προχώρησαν παρά πολύ, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν δημοπρατήθηκαν τα ηλεκτρομηχανολογικά.
Με πρόταση του προέδρου της ΠΕΔΚΜ, το σώμα ενέκρινε τη συνεργασία του με την Αττικό Μετρό για την ταχύτερη ωρίμανση των μελετών των επεκτάσεων.
www.voria.gr